Joggal gondolhatják úgy a szülők, hogy
gyermekeik a génjeik és a nevelésük hatására lesznek olyanok, amilyenek.
Ennek viszont ellentmond, hogy mindannyian ismerünk olyan
testvérpárokat, ahol a testvérek nem is lehetnének különbözőbb
személyiségek.
Természetesen minden családban vannak bizonyos
öröklődő sajátságok, és többnyire a fizikai hasonlatosságok is
nyilvánvalóak, de melyik törvény magyarázza meg a mentális képességek és
az erkölcsi jellemzők megdöbbentő különbségeit? Miért van az, hogy míg
például az egyik gyermeket a zene és a tánc érdekli, addig a másikat a
matematika? Mikor saját három gyermekemre nézek, akiket mindössze
két-két év választ el egymástól, azt látom, hogy mindhárman egészen
másra fogékonyak, és egészen más érdekli őket, pedig környezetük és az
őket ért hatások egészen biztosan ugyanazok.
Még határozottabb
módon az ikreknél merül fel ez a probléma – és miután magam is
egypetéjű iker vagyok, közvetlen tapasztalataim alapján állíthatom –,
annak ellenére, hogy nemcsak a felmenőink azonosak, hanem a születés
előtti és utáni körülményeink is, a legtökéletesebb fizikai hasonlóság
ellenére, erős a különbség a jellemünk között. De vajon ennek mi lehet
az oka?
A világon élő hatmillárd emberből – világnézeti
alapon – több mint egymilliárd hisz a lélekvándorlás és az
újra-megtestesülés (idegen szóval reinkarnáció) valamilyen formájában.
Eszerint
életünk nem ér véget a fizikai testünk halálával, hanem egy másik
„lelki” vagy „szellemi” síkon folytatódik – ha úgy tetszik, egy másik
világban.
Ebben a másik világban azonban nem tartózkodunk
örökké, egy adott idő elteltével visszatérünk az emberi világba, hogy
elintézetlen ügyeinket, „adósságainkat” rendezzük.
Az
újra-megtestesülések szakadatlan láncolata addig tart, ameddig el nem
érjük a lelki fejlődés olyan szintjét, hogy tartósan egy magasabb
világba költözünk.
Ez magyarázatot adhat arra, hogy egy
gyermek miért érez vonzalmat egyes dolgok iránt, és miért taszítják
mások. Vagy hogy miért vonzódik például az egyik szülőhöz jobban, mint a
másikhoz; mert azzal a szülővel szorosabb a lelki kötelék.
És ez nem szükségszerűen nevelés vagy gondoskodás kérdése.
A reinkarnáció bizonyítékai
Az
újjászületések elméletének tudományos vizsgálata már több mint egy
évszázada zajlik. Dr. Ian Stevenson, a University of Virginia orvosi
karán a Neurológia és Pszichiátria Tanszék professzora, már 1966-ban
megjelentette Húsz eset, amelyek reinkarnációra utalnak című munkáját.
Ebben tudományos precizitással dokumentálta saját megfigyelt eseteit
India, Ceylon, Libanon és Alaszka térségéből. Dr. Stevenson
megfigyelései közül a legmeggyőzőbb eset 1964-ben történt meg Libanonban
egy ötéves, Imad Elawar nevű arab fiúval, aki egy Kornajel nevű faluban
élt.
Még kétéves sem volt, mikor célozgatni kezdett előző életére. Első
szavai szeretetteljesen utaltak az előző életében szerepet játszott
kedvesére. Szerencsére Imad szülei nem próbálták szigorral elfojtani a
gyermeki csacsogást. A gyermek 1958. december 21-én született, és azt
állította, hogy előző életében egy Khribi nevű faluban élt, huszonöt
mérföldnyire onnan.
Ibrahim Buhanzinak hívták, és 1949. szeptember
18-án halt meg tüdővészben. Imad pontosan elismételte Ibrahim utolsó
szavait, tökéletes pontossággal azonosította Ibrahim családjának még élő
tagjait, és mindig szeretettel emlegette Dzsarmilét, Ibrahim szerelmét.
Ibrahim faluja és háza ugyancsak ismerős volt Imad számára
Dr.
Stevenson Imaddal és családjával elutazott Ibrahim falujába, ahol a fiú
negyvenhét tárgyat és részletet azonosított, amelyre a gyermek az
utazást megelőzően előre „emlékezett”. Amennyire egyáltalán lehetséges
volt ellenőrizni a két családdal kapcsolatos bizonyítékokat, dr.
Stevenson ezt aprólékosan megtette. A legtöbb bizonyíték magától
értetődő volt. A két család nem nyert, nem is veszített volna a
hazugságon, azt pedig nem lehetett letagadni, hogy a gyermek emlékezete
ötvenhét alkalomból ötvenegyszer helyes volt.
Előző életek nyomai
Stevenson eseteinek
legérdekesebb következtetése, hogy az újjászülető emberek gyakran
hordozzák gyermekkorukban az előző életeikben szerzett sebesüléseik
lenyomatát, amiket ő szimpátia-sebhelyeknek nevez. Erre a következő,
alaszkai indián esete mutathat rá.
1949-ben egy hatvanéves, William
George nevű tlingit halász azt mondta a fiának és a menyének, hogy a
fiukként fog visszatérni. Megígérte, hogy fel fogják ismerni a jelenlegi
anyajegyeiről, és átadta aranyóráját, hogy őrizzék meg neki. Néhány
héttel később nyomtalanul eltűnt a csónakjából. Éppen kilenc hónappal
ezután a menye világra hozott egy fiút, akinek „pigmentfoltok voltak a
bal válla felső részén és a bal karján, pontosan azokon a helyeken,
melyeket a nagyapja megjelölt”. Ahogy növekedett, a fiú hasonló
viselkedésmintákat mutatott, mint a nagyapja – még bicegett is, pedig
William George sántítása egy sportsérülés következménye volt. Még nem
volt ötéves, amikor felismerte az órát: kivette anyja ékszerdobozából,
és makacsul ragaszkodott hozzá, hogy az övé. Bácsikáira úgy utalt, hogy
„fiúk”, nagynénjét pedig „húgom”-nak szólította.
Egyéb bizonyítékok
Az
emberi tudatban rejtező előző életek emlékét bizonyította számos
pszichiáter is, akik terápiás célból, regressziós hipnózist alkalmazva, a
pácienseket a múltba vezetve hirtelen átlépték a születések kapuját,
csakhogy ott előző életek emlékeivel találkozzanak. Ma már a legtöbb
szakember egyetért abban, hogy hipnózisban előcsalogathatóak az előző
életből olyan emlékek, melyek segítenek megoldani a jelen élet
problémáit. Az élmények valóságtartalmát még mindig vitatja a tudomány,
bár ezek intenzív élményszerűségéhez nem férhet kétség.
Dr. Helen
Wambach pszichológus több ezer regressziós hipnózist vezetett, majd a
pácienseivel kérdőívet töltetett ki az élményekkel kapcsolatban. A
kísérleti személyek többsége (több mint 70%-a) korábbi életeiben a
nincstelen szegények társadalmi rétegéhez tartozott. Körülbelül 20-30%
tartozott a középréteghez, és mindössze 5%-uk az uralkodó osztályhoz.
Jelenlegi nemi hovatartozásuktól függetlenül a megkérdezettek körülbelül
50-50%-ban férfiak és nők voltak korábbi életeikben. A rasszbéli
hovatartozás, az öltözködés, a táplálkozás, a használati tárgyak,
amelyeket leírtak, szintén megfeleltek a történelmi és régészeti
tényeknek.
Tükör által homályosan
A
tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb ember saját családjában
születik újjá. Szülők, nagyszülők leggyakrabban saját gyermekeik
gyermekeiként, unokáiként térnek vissza, hogy így, a sors törvényének
engedelmeskedve, azt kapják vissza utódaiktól, amit ők rájuk
hagyományoztak.
Én hiszem, hogy ez igaz. Középső fiam szemében
látom szeretett nagyapám pillantását, minden mozdulatát, lelkületét,
kislányunkban feleségem nagymamájának minden vonását.
Ennek persze nagyon komoly erkölcsi üzenete van!
Bármit,
amit most gyermekeinkkel és az utánunk következő generációval teszünk,
elkerülhetetlenül visszaszáll saját fejünkre. Nincs megfutamodás és
nincs lehetőség a dolgok elvarratlan végső elodázására.
Mert ha eljön az ideje, következő életünkkel menthetetlenül saját előző életünk tükrébe nézünk, mindnyájan.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése